torsdag 7. februar 2008

«Ja, vi elsker, Oslostil og Petter Solbergs blogg»

Bloggen «Ja, vi elsker» handler om en svenske som beskriver sine synspunkter om Norge. Bloggen består av flere pekere, som er plassert litt uoversiktlig, og de forskjellige tekstelementene handler om mye forskjellig. Personlig synes jeg det står mye som ikke er så interessant for andre enn han selv å lese. Bloggen er ikke så fengende, og den består heller ikke av så mange bilder som gjør den mer interessant.

Bloggen
«Oslostil» består av en slags egen forside med et bilde. Ved siden av bildet er det egne lenker der man kan klikke seg fram til kommentarer og flere motebilder. Jeg synes bloggen er mer oversiktlig enn «Ja, vi elsker-bloggen», men det er kanskje fordi den ikke består av så mye tekst/noder slik som «Ja, vi elsker- bloggen». Denne bloggen får nok flest jentebesøk.

Petter Solberg sin blogg inneholder mye bilder og informasjon om Petter Solbergs opplevelser. Jeg vil si at denne bloggen kan sammenliknes med en dagbok. Da jeg leste bloggen, la jeg merke til at det er mye skrivefeil. Jeg tror denne bloggen kan være ganske interessant for de som interesserer seg for sporten og for Solberg. Den har kanskje mer for seg enn de to andre bloggene. Denne bloggen er også mer oversiktlig, fordi de ulike nodene/tekstelementene er sortert etter dato. Det er også på denne bloggen, flere pekere der man kan følge lenken til nye tekstelementer eller bilder.

Alle tre bloggene har til felles at de er sammensatte tekster, der målet er å formidle noe, enten det dreier som om Norge, stil eller sport.

http://javielsker.blogspot.com/
http://www.oslostil.com/
http://www.vgb.no/20075

Ingen kommentarer: